Saga veridica della Venuta della Madonna del Monte di Racalmuto
Contra Omnia Racalmuto
...per mestiere spiego bene agli altri quello che per me non comprendo.
...
Contra Omnia Racalmuto
...per mestiere spiego bene agli altri quello che per me non comprendo.
...
Chiese a confronto
Se si vuole alludere alle affinità, occorrono maggiori dettagli. A me il convento di San Francesco risulta del XVI secolo, invece finché nei primi decenni del XVII secolo non venne a Racalmuto il pio frate Evodio Centuripino il convento n
on poté ergersi.
La chiesa di San Giuliano è molto più antica.
Il convento degli agostiniani centuripini sorse molto povero e per pochissimi frati dediti alla penitenza e alle elemosine. Diversa l'opulenza raggiunta nel '700, ai tempi in cui il P. F. Emanuello Maria Catalanotto "agostiniano della Congregazione di Sicilia" scrisse il primo raconto, in bei versi siciliani, della Venuta della Madonna del Monte". Lo scrisse per aggraziarsi la novella Duchessa BUGLIO in Gaetani e per manigolderie giuridiche eziandio Contessa di Racalmuto.
Si vede che il convento centuripino cambia nome e possidenze e così il monaco poeta può farsi pubblicare versi come questi:
"Va dunca fistiggianti, e cu allegria
purtannu in manu la palma, e lu gighita
cundiri ca sì fighia di Maria,
e spusa cara di li beddu fighiu
trema dunca l'Infernu in cumpagnia
chi iu fra tantu a lu nomu m'appighu
gridandu giubilanti cu armunia
Viva La Matri du Lu Munti, e Fighiu.
Non certo racalmutese il poeta ma quanto a giubilarlo con le parole dell'astioso padre Caruselli di Lucca Sicula (per il quale il suo originario ispiratore si sarebbe lasciato andare a "composizione malissimamente costrutta") ci sembra ardito e malevolo concetto.
Per il buon monaco Catalanotto la narrazione del portento della "imago miracolosissima" a dirla con un Vescovo agrigentino è meno grangrignolesca, quasi quasi credibile.
Così versifica:
"In chiddi tempi quannu succidiu
di Racalmutu si truvau a passari
certu divotu, dottu, santu e più
chi in Castrunovu ci duvia purtari
la bedda Matri di lu grandi Diu
Chistu divotu s'era assai infiammatu
di un certu Simulacru di Maria
Beddu, chi sinn'era anchi innamuratu
Lu nobili Conti di chista Cuntìa.
Chistu Signuri lu vulia lasciatu
dannu a lu Divotu quantu avia,
ed avendu lu tuttu rifiutatu,
la Statua purtari si vulia.
Ma nenti lu mischinu potti fari;
ristau scunsulato 'ntra la via
Pirchì li Voi nun pottiru tirari
lu beddu Simulacru di Maria,
Signu evidenti, chi vulia ristari
cu li Racalmutisi in cumpagnia/
Di fattu nun si vosi alluntanari
da Racalmutu la Statua pia.
Videndu lu divotu stu stupuri,
fici autri novi voi radduppiari
affinchì cu gran forza, e cu viguri
la statua putissiru purtari;
ma ristau lu mischinu cu duluri,
chi mancu iddi lu pottiru tirari
Chi permisi a la fini lu Signuri
persi lu simulacru e li dinari.
Se si vuole alludere alle affinità, occorrono maggiori dettagli. A me il convento di San Francesco risulta del XVI secolo, invece finché nei primi decenni del XVII secolo non venne a Racalmuto il pio frate Evodio Centuripino il convento n
on poté ergersi.
La chiesa di San Giuliano è molto più antica.
Il convento degli agostiniani centuripini sorse molto povero e per pochissimi frati dediti alla penitenza e alle elemosine. Diversa l'opulenza raggiunta nel '700, ai tempi in cui il P. F. Emanuello Maria Catalanotto "agostiniano della Congregazione di Sicilia" scrisse il primo raconto, in bei versi siciliani, della Venuta della Madonna del Monte". Lo scrisse per aggraziarsi la novella Duchessa BUGLIO in Gaetani e per manigolderie giuridiche eziandio Contessa di Racalmuto.
Si vede che il convento centuripino cambia nome e possidenze e così il monaco poeta può farsi pubblicare versi come questi:
"Va dunca fistiggianti, e cu allegria
purtannu in manu la palma, e lu gighita
cundiri ca sì fighia di Maria,
e spusa cara di li beddu fighiu
trema dunca l'Infernu in cumpagnia
chi iu fra tantu a lu nomu m'appighu
gridandu giubilanti cu armunia
Viva La Matri du Lu Munti, e Fighiu.
Non certo racalmutese il poeta ma quanto a giubilarlo con le parole dell'astioso padre Caruselli di Lucca Sicula (per il quale il suo originario ispiratore si sarebbe lasciato andare a "composizione malissimamente costrutta") ci sembra ardito e malevolo concetto.
Per il buon monaco Catalanotto la narrazione del portento della "imago miracolosissima" a dirla con un Vescovo agrigentino è meno grangrignolesca, quasi quasi credibile.
Così versifica:
"In chiddi tempi quannu succidiu
di Racalmutu si truvau a passari
certu divotu, dottu, santu e più
chi in Castrunovu ci duvia purtari
la bedda Matri di lu grandi Diu
Chistu divotu s'era assai infiammatu
di un certu Simulacru di Maria
Beddu, chi sinn'era anchi innamuratu
Lu nobili Conti di chista Cuntìa.
Chistu Signuri lu vulia lasciatu
dannu a lu Divotu quantu avia,
ed avendu lu tuttu rifiutatu,
la Statua purtari si vulia.
Ma nenti lu mischinu potti fari;
ristau scunsulato 'ntra la via
Pirchì li Voi nun pottiru tirari
lu beddu Simulacru di Maria,
Signu evidenti, chi vulia ristari
cu li Racalmutisi in cumpagnia/
Di fattu nun si vosi alluntanari
da Racalmutu la Statua pia.
Videndu lu divotu stu stupuri,
fici autri novi voi radduppiari
affinchì cu gran forza, e cu viguri
la statua putissiru purtari;
ma ristau lu mischinu cu duluri,
chi mancu iddi lu pottiru tirari
Chi permisi a la fini lu Signuri
persi lu simulacru e li dinari.
Nessun commento:
Posta un commento